Traforaj clasic sau electric


Da, am o mare dilema. As vrea sa-mi cumpar un traforaj electric, pentru ca mi-ar fi mult mai usor sa lucrez, dar imi este frica ca isi va pierde farmecul. Cu cel electric, totul va deveni perfect, liniile taiate, inclinatia, totul. Pe cand la cel manual, este ceva mai greu, aproape imposibil.

Vorbeam cu un prieten de-al meu cu ceva timp in urma despre acest lucru, si a facut o comparatie foarte buna: este ca si cum un desenator foarte bun, sau un pictor, s-ar apuca sa lucreze pe calculator… desenele ar fi foarte frumoase, dar si-ar pierde in totalitate caldura.

Voi ce parere aveti? Stiu ca sunt cativa cititori fideli ai acestui blog… nu va fie frica sa lasati un comentariu cu parerile voastre. Pentru mine sunt foarte importante.

Si inainte sa termin, aici puteti gasi scule ieftine si bune pentru traforaj, si nu numai.

P.S. Maine seara, revin cu o lucrare noua si originala. Va dau atunci mai multe detalii.

Traforaj clasic sau electric

6 gânduri despre &8222;Traforaj clasic sau electric&8221;

  1. Eu cred că e o evoluție firească. De fapt, poate evoluție nu e cel mai potrivit cuvânt, deoarece traforaje pendulare există de mult timp…diferența e că în ultimul timp sunt electrice, iar înainte erau acționate de o pedală (ca mașinile vechi de cusut). Eu folosesc exact modelul la care ai pus link, l-am cumpărat de pe site-ul respectiv (când l-am cumpărat eu era mai ieftin decât acum🙂 ), și pot spune că sunt mulțumit. Majoritatea lucrărilor postate la mine pe blog le-am realizat cu el. Consider că pentru mine a fost necesară trecerea de la manual la electric. Se economisește foarte mult timp cu un traforaj electric. Și nu, traforatul nu și-a pierdut farmecul în cazul meu, de când folosesc traforajul electric🙂
    Sper că părerile mele îți vor fi de folos. Dacă ai unele întrebări mă poți contacta oricând la adresa: florindaniel[dot]coman[at]yahoo[dot]com

    1. roadd3vil zice:

      Pai de la tine de pe blog am „furat” link-ul🙂 De acolo si „coincidenta” asta🙂 Am de gand sa achizitionez si eu unul, dar sincer, nu stiu ce zic… inca nu sunt foarte hotarat. Eu totusi cred ca isi pierde din farmec. Nu mai prea poate fi numit lucru manual, nu?🙂

  2. Ba da, e lucru manual și traforatul cu un traforaj electric, pentru că nu taie singur🙂 (am văzut mai demult niște modele cu senzor laser care merge înaintea pânzei, recunoaște desenul și ghidează tăierea după desen). Dar majoritatea modelelor sunt cu ghidare manuală a placajului, iar rezultatul lucrării depinde de îndemânarea și priceperea fiecăruia. Eu zic să te mai gândești și într-un final să încerci (dacă ești din Cluj sau ajungi vreodată pe aici, poți încerca traforajul meu electric🙂 ). Cum am mai spus, pentru mine a fost benefică această trecere. Plus că unele lucrări sunt aproape imposibil de realizat cu un traforaj manual, de exemplu puzzle-uri pentru că nu poți să tai perfect perpendicular pe o suprafață plană cu un traforaj manual, iar asta face ca piesele puzzle-ului să nu se îmbine decât dacă sunt puse într-o anumită poziție (ori de sus, ori de jos), lucru care nu prea e comod.

  3. Eu mi-am cumparat unu f ieftin de la okazii dar tot manual lucrezi ca daca nu esti atent sau migalos tai rau si cu electricu’ ! Dupa mine singura diferenta ramâne doar rapiditatea !
    Si e o evolutie normala in cazul acesta!
    spun in cazul acesta ca tot de la okazii mi-am cumparat o masina de gaurit manuala pe care o am in masina! Nu face zgomot (deci elimina problema cu vecinii), participa la muschiulatia mâinii🙂
    si la o gaura de 10 mm de adâncime in otel, cu cea electrica vei câstiga 2 minute! (testat)

  4. ionut zice:

    vreau sa-mi cumpar un traforaj de la einhell BT-SS 405 E as vrea sa stiu daca este bun si daca pot taia lemn de brad cu grosimea de 10mm

    1. Mihai zice:

      Din specificatiile care le-am vazut pe net, poate taia si lemn de grosime de 10 mm, iar bradul din cate stiu eu este o esenta moale, deci nu ar trebuie sa ai probleme. Eu inca traforez manual, deci nu ma pricep foarte tare la cele electrice… sper sa nu iti fi spus o prostie

Lasă un răspuns

