Metode de aplicare a desenului(modelului) de traforaj pe placaj


Sunt mai multe metode, am sa enumar aici doar doua, pe care eu personal le folosesc cel mai des, si mi se par cel mai usor de folosit.

1. Cu ajutorul unei foi de indigo. Personal, recomand aceasta metoda doar pentur lucrarile care nu necesita linii exacte, sau la lucrarile de pirogravare. Este cea mai ieftina metoda, dar lasa de dorit la capitolul precizie. Oricat de bun desenator ai fi, nu poti sa tragi liniile drepte cu mana libera, plus ca instrumentul de scris mai si „fuge” pe placa de traforaj. Dar, repet, este ok de folosit la lucrarile care nu necesita precizie maxima, cum ar fi figurinele de desene animate, sau alte forme simple.

2. Cu hartie autocolanta. Este cea mai precisa metoda, dar este si cea mai costisitoare. Pe langa hartie, mai ai nevoie si de un calculator si o imprimanta. Se tipareste pur si simplu modelul care vrei sa-l tai, apoi foaia se lipeste pe placaj. Pentru a se putea da jos usor hartia de pe placaj dupa ce s-au efectuat toate taieturile, inainte de aplicarea pe placaj, lipesc de cateva ori hartia de masa lucru, sau de alte obiecte plate, pentru a mai lua (daca pot sa spun asa) din puterea lipiciului. De multe ori folosesc chiar praful de lemn de pe masa de lucru. Dar asta depinde de fiecare.

Mai sunt si alte metode, dar nu le voi enumera aici pe toate. Dupa parerea mea, cele doua enumerate mai sus sunt cele mai folosite.

Spor la traforat!

Metode de aplicare a desenului(modelului) de traforaj pe placaj

7 gânduri despre &8222;Metode de aplicare a desenului(modelului) de traforaj pe placaj&8221;

  1. Intr-adevar, cele doua metode de aplicare a desenului sunt cele mai uzuale. Pentru a nu fi costisitor eu folosesc hartie pentru xerox lipita cu glue stick,cardboard (lipici pentru hartie si carton).Ideea este sa nu folosim prea mult lipici.Dupa terminarea modelului de traforat umezim cu un buret sau cu o carpa imbibata in apa (stoarsa bine), apoi cu un smirghel curatam, usor, toata suprafata.

  2. buna sunt un copil din satu mare si as vrea sa imi iau si eu un traforaj electric daca stie cineva de un de pot sa cum par un traforaj ieftin sa ma anuntat pe id ul balazs_ronaldo

    1. Da, asa e, e cea mai simpla si ieftina metoda, dar parerea mea este daca vrei precizie mai mare, folosesti hartia autoadeziva, deoarece liniile sunt mai precise. Dar e doar parerea mea🙂

Lasă un răspuns

